Persbericht

EIZO FlexScan EV4340X

Persbericht

4K-monitor voor controlekamers met een diagonaal van 42,5 inch en modern USB-C-comfort

EIZO presenteert de FlexScan EV4340X , een bijzonder krachtige monitor die speciaal is ontwikkeld voor werkplekken waar maximaal overzicht is vereist. Met zijn grote beeldschermdiagonaal van 42,5 inch is de EIZO FlexScan EV4340X voorbestemd voor gebruik in controlekamers en handelsvloeren of vergelijkbare werkomgevingen: Dankzij de hoge 4K-resolutie (3.840 x 2.160 pixels) geeft hij vier keer zoveel informatie weer als een Full HD-scherm en meer dan twee keer zoveel als een WQHD-scherm. Met een fijne pixeldichtheid van 104 ppi blijft elk detail herkenbaar.

De EIZO FlexScan EV4340X past perfect in de beoogde installatie met moderne connectiviteit. Naast twee HDMI-ingangen en een DisplayPort-aansluiting biedt de monitor volledige USB-C dockingfunctionaliteit inclusief DisplayPort Alt Mode, overdracht van video-, audio- en USB-gegevenssignalen en een voeding van maximaal 94 watt. De FlexScan EV4340X harmonieert dus perfect met notebooks, die vanuit de fabriek altijd met minder aansluitingen worden geleverd en zelfs een stabiele Ethernet-verbinding hebben dankzij de geïntegreerde LAN-poort van de monitor.

De monitor kan ook probleemloos met meerdere computers of beeldbronnen worden gebruikt. De geïntegreerde KVM-switch maakt bijvoorbeeld het gebruik van een toetsenbord- en muiscombinatie op twee computers mogelijk. Dankzij de Picture-by-Picture (PbP) functie kan de monitor tot vier videosignalen naast elkaar weergeven. Met de toets aan de voorkant kun je eenvoudig schakelen tussen 12 mogelijke lay-outs. De Picture-in-Picture (PiP) functie voor twee signaalbronnen maakt efficiënte schermdeling mogelijk voor presentaties en vergaderingen. Deze en andere belangrijke functies kunnen ook worden bediend met de meegeleverde afstandsbediening als alternatief voor het bedienen van de monitor. Dit maakt de EIZO FlexScan EV4340X zeer geschikt voor wandmontage, waar de knoppen aan de voorkant niet toegankelijk zijn voor gebruikers. Het slanke ontwerp maakt groeperen in systemen met meerdere schermen bijzonder eenvoudig.

De EIZO FlexScan EV4340X is een uitstekende keuze voor werkplekken waar een duidelijk overzicht vereist is - en waar duurzaamheid een prioriteit is bij de aanschaf. De voordelen zijn onder andere het gebruik van meer dan 75% gerecycled materiaal in de kunststof behuizing, een lager energieverbruik en het gebruik van gerecycled karton en krantenpapier voor de verpakking. Deze maatregelen voor een duurzaam productontwerp vormen een aanvulling op de bedrijfsbrede initiatieven van EIZO, die ook het gebruik van hernieuwbare energie bij de productie en het beheer van de toeleveringsketen omvatten. De monitor is ook gecertificeerd volgens wereldwijde, uitgebreide duurzaamheidsnormen zoals EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool) en EnergyStar. Met een garantie van vijf jaar en een on-site vervangingsservice zorgt EIZO bovendien voor een hoge mate van investeringszekerheid.

Verdere kenmerken

• 42,5" beeldscherm met grote weergave, 4K resolutie en 104 ppi
  • Signaalingangen: USB-C (DisplayPort Alt Mode), displaypoort, 2 x HDMI
  • Picture-by-picture voor 4 signaalbronnen en picture-in-picture voor 2 signaalbronnen
  • KVM-switchfunctie voor 2 signaalbronnen
  • Dockingfunctie via USB-C met DisplayPort-signaal, LAN en power delivery tot 94 watt
  • Optioneel in zwarte of witte behuizingskleur
  • Contrast 1000:1, helderheid 350 cd/m2, 178° kijkhoek
  • Auto EcoView en EcoView Optimizer voor maximale energiebesparing en optimale ergonomie
  • Aantoonbaar milieubewuste en sociaal verantwoorde productie
  • 5 jaar garantie incl. onsite vervangingsservice voor maximale investeringszekerheid

Beschikbaarheid

De FlexScan EV4340X is nu verkrijgbaar met een zwarte of witte behuizing. De adviesprijs is 1.869,- Euro incl. BTW.

Product afbeeldingen EV4340X