EIZO RadiForce MX217

Persbericht

EIZO presenteert een 21,3-inch monitor met duurzaam ontwerp voor medisch gebruik

De Japanse fabrikant EIZO kondigt de marktintroductie van de RadiForce MX217 aan. De 21,3-inch kleurenmonitor met 2 megapixels (1200 x 1600 pixels) wordt aangeboden in twee modelvarianten. Beide worden gebruikt voor het bekijken van diagnostische beelden in ziekenhuizen en medische praktijken. Daarnaast is de gekalibreerde helderheid van 340 cd/m2 van de MX217-HB bijzonder geschikt voor tandheelkundige behandelkamers. De MX217-SB-variant met een helderheid van 240 cd/m2 is geschikt voor de tandheelkundige radiologieruimte.

Dankzij de DICOM®-GSDF-conformiteit van de MX217 zijn de getoondeluminanties consistent bij monochrome medische beelden zoals röntgenfoto's, CT of MRI. De monitor biedt ook een betrouwbare kleurweergave voor het bekijken van beelden van endoscopie, nucleaire geneeskunde en echografie. Dit biedt flexibiliteit bij het gebruik van beelden van verschillende beeldvormingsmodaliteiten.

De MX217 heeft een contrastverhouding van 1800:1 voor een nauwkeurige weergave van diepzwarte monochrome beelden. Bovendien beschikt hij over de unieke Hybrid Gamma PXL-functie van EIZO, die automatisch pixel voor pixel onderscheid maakt tussen monochrome en kleurenbeelden en zo een hybride weergave mogelijk maakt. Monochrome pixels worden weergegeven met de optimale DICOM® GSDF-grijsschaal, terwijl kleurenpixels worden weergegeven met de ideale gamma 2.2-karakteristiek. Zo kunnen kleuren- en monochroom beelden tegelijkertijd correct naast elkaar op dezelfde monitor worden weergegeven.

Met RadiCS LE kwaliteitscontrole software (inbegrepen) en de ingebouwde luminantiesensor in de voorkant van de monitor, kan de monitor zichzelf volledig automatisch herkalibreren zonder dat er een externe sensor nodig is.

Voor een opstelling met meerdere schermen kan de MX217 heel eenvoudig via Daisy-Chain worden geschakeld met een andere monitor. Om dit te doen worden de DisplayPort-aansluitingen gebruikt om een extra monitor in serie aan te sluiten.

Duurzaam ondernemen en milieubescherming zijn stevig verankerd in de bedrijfsfilosofie van EIZO. De RadiForce MX217 bestaat voor ongeveer 18% uit gerecycled plastic. Dat vermindert de hoeveelheid plastic afval die in het milieu terechtkomt en spaart grondstoffen. Bovendien maakt EIZO geen gebruik van plastic en piepschuim in de verpakking om het milieu minder te belasten. De MX217 is veilig verpakt met gerecycled pulp en karton en de kabels zijn verpakt in papier in plaats van plastic zakken.

Extra functies

• EIZO meet en past de grijswaarden in de fabriek zorgvuldig aan om een beeldweergave met DICOM GSDF-luminantiekarakteristieken mogelijk te maken.
  • Een ingebouwde luminantiesensor wordt gebruikt voor herkalibratie om consistente displaykenmerken te behouden.
  • DisplayPort-connector met ondersteuning voor Daisy-Chain voor opstellingen met meerdere monitoren
  • Voldoet aan strenge medische veiligheids- en EMC-emissienormen

Beschikbaarheid

De levering van de RadiForce MX217 begint in juni 2023. De datum van beschikbaarheid kan variëren afhankelijk van het land of de regio.

Product afbeeldingen MX217-HB

Product afbeeldingen MX217-SB